מדינת ישראל חייבת אנשי שיווק אינטרנטיים מהשורה הראשונה : The Internet Pirates

מדינת ישראל חייבת אנשי שיווק אינטרנטיים מהשורה הראשונה

Doz

אם הייתי רוצה להעביר את העמדה שלי לכותרת הפוסט הזה בצורה הכי ישירה הייתי כותב את זה ככה: "גורל מדינת ישראל תלוי ביכולתה לנצל את חלון ההזדמנות המתקיים כרגע, ולבסס את שליטתה בתחום השיווק על הרשת".

למה כזו בומבאסטיות? למה הפאתוס? כי חברי, אנחנו במלחמה. אנחנו במלחמה אמיתית ואם לא נשכיל להפנים כי העט חזקה מהחרב, נמצא את עצמנו מתמודדים עם חרבות שלופות מכל עבר.

זה די ברור לכולם שהיום יכולת צבאית היא לא רלוונטית למלחמה האמיתית שמתקיימת על דעת הקהל. היכולת הצבאית נכנסת לתמונה, כשדעת הקהל העולמית מגובשת תחת קונצנזוס. אוי לנו אם המגמה שמתהווה כרגע תהפוך לקונצנזוס…

היכולת לשלוט במידע ומעבר לכך, היכולת להציפו מעלה, היא זו שתוכל לעזור לנו להשיב מלחמה לגל האנטישמיות המגמתי והגואה בכלל העולם.

אז למה דווקא לשלוט בשוק השיווק ברשת?

כי כמו בכל דבר, כסף הוא הכוח המניע ומי שישלוט בכוח המניע, ישלוט. ואם לא ישלוט, לפחות יצליח להתקיים.

זה לא מספיק להיות מסוגלים להסביר את עצמנו, זה גם לא מספיק להיות מסוגלים להאיר את עיני העולם כנגד האיסלם הפונדמנטליסטי הגואה. כדי שנוכל להחזיק בכוח אמיתי, אנו צריכים להיות מסוגלים לשלוט ברווחיות של פלטפורמות אינטרנטיות, במעגל הכספים הנע ברשת. תבינו, "הסברה" זה מושג ארכאי משהו. אנחנו צריכים לדבר יותר במונחים התואמים להווה בו אנו מתקיימים. אנחנו צריכים "הנדסת דעת קהל" ולא "הסברה". אם מישהו יודע להנדס דעת קהל, זה אנחנו. אפיליאייטס. תקראו לנו נוכלים, תקראו לנו סקאמרים, כל זה שטויות. בשורה התחתונה, אנחנו מחזיקים בידע רציני שבסיסו: שיכנוע קהל.

זה לא מספיק לשכנע. צריכים גם לתקוע יתדות. אם אמאזון, אי-ביי, גוגל, או כל פלטפורמה אחרת היו חיות מכך שחברה ישראלית כזו או אחרת מחזיקה אותם בחיים עם טראפיק אייכותי, היינו למעשה יושבים להם על הצינור חמצן. כשמישהו מנשים אותך, אתה מתייחס אליו בזהירות רבה.

כדי לעשות את זה, מדינת ישראל חייבת אנשי אינטרנט מהרשימה הראשונה.

אם תעלה ההבנה לכך, ותתקבל ההחלטה לפעול בדרך זו, על מדינת ישראל יהיה להנחיל רפורמת הקלות מס בכל הקשור לרווחים הנובעים מעיסוק ברשת האינטרנט, מה שיעורר את התעשייה. על מדינת ישראל לפתוח את תעבורת הרשת למהירויות הנכונות לשימושים נוכחיים, ואף לסבסד את אותם חיבורים באופן שיהיו שווים לכל כיס. עליה לקדם ולדחוף את האוכלוסייה שבה ללמוד אינטרנט ולא רק מחשבים. אלו הם שני דברים שונים. לימודי אינטרנט (משהו שלא באמת קיים היום) הוא עולם אחר מעולם המחשבים. אמנם ההתעסקות היא בכלי הנקרא מחשב, אבל השימוש שונה בתכלית.
על המדינה שלנו להגדיל את התקציב הניתן לבתי-ספר ולאפשר רכישת חומרה ותוכנה לכל כיתה, אולי אפילו לכל תלמיד. להעביר מענקים לכל מי שיבחר במסלולי שיווק אינטרנטיים ולהמיר את המילואים של אנשי חי"ר העוסקים ביומיום שלהם בתחום המדיה, ולספח אותם לדובר צה"ל.

ראבק, איפה כל המוטי מורלים למיניהם? איך זה שהאנשים הכי חכמים בעולם, יודעים לעשות עבודה נפלאה לאיזה שר בגיאורגיה אבל את ביתם הם מפקירים? כמה ניתן לעשות לביתך? ומהו ביתך אם האדמה שעליה הוא יושב היא אדמת סחף?

כדי שהמדינה שלנו תישאר עם היד על ההדק, גם ברמה ההגנתית, עליה להבין שהיום, האורניום האמיתי לא נמצא בתוך כורים, והכוח הוא לא בפצצה. הכוח הוא בתפישה, בהבנה, בידע וביכולת לנתב תעבורת מידע.

דובר צה"ל אמר היום, ואנא, תנסו להבין את האירוניה הבלתי נתפשת פה: "הפעולה הזו היתה פעולה צבאית, לא תיקשורתית". זה היה דובר צה"ל שאמר את זה, לא הרמטכ"ל או מפקד השייטת. דובר צה"ל, האיש שממונה על מערך ההסברה, על התקשרות, האיש שאמור לחשוב חמישים צעדים קדימה במשחק שח-מט פסיכי, איך "כל פעולה צבאית" היא למעשה: "פעולה תקשורתית".

eretz6_4_bnayahu_e

אני מניח שמר בניהו לא קורא את הבלוג שלנו, אבל אם ייצא לו פעם לעבור פה, הרשו לי לכתוב את המשפט שאנחנו כל כך אוהבים להגיד: "אבי, אתה לא במשחק".

נתון: במדינת ישראל עוסקים כיום כ-60,000 איש בתחום האפיליאייט.

המספר הזה גדל משנה לשנה, אולם לא כל הנחשפים לתחום באמת מצליחים לעסוק בו ולהרוויח בו את לחמם. רק כאלף מהם מרוויחים כסף רציני דרך הרשת. רוב רובם של האפיליאייטס המתחילים בישראל ומתמידים בעשייתם מרוויחים מאות דולרים בחודש, זה אומנם לא נשמע הרבה, אבל ראבק, זה אחלה כסף שיכול לכסות משכנתא וזה ממש לא קל לעשייה. יש פה יידע, יכולת פיתרון פאזלים והתמדה מוערכת.

כמעט 30 מתוך 100 האפיליאייטס הטובים בעולם הם ישראלים. עד לא מזמן זה היה 20…

בקמפיין האחרון של ברק אובמה, היו אלה שלושה אפליאייטס מתוך העשרה החזקים בישראל, בשילוב של עוד כמה עשרות אחרים, שהריצו את התרומות שנערמו בקמפיין וגרמו לכך שהגולש הפאסיבי יהפוך לאקטיבי. לולא אותם 30+ אפיליאייטס, אובמה לעולם לא היה מצליח לגייס את הסכום שגייס. אגב, אני לא יודע אם זה נכון לכנות אותם אפיליאייטס כי בקמפיין הזה הם לא הרוויחו כסף. יותר נכון לכנות אותם מאסטרים בשיווק על הרשת.

אם נצליח להבין את הפוטנציאל העצום הגלום בנושא, תהיה ביכולתנו להעניק לכל אותם 60,000 איש את הידע הנחוץ להם, ובכך נבנה יכולת חזקה מכל גרעין או צבא.

אני לא נכנס בכלל לתפישות חברתיות, כמו הטענה שאם מדינת ישראל תפתח את עולם הרשת במתן הקלות לכלל האוכלוסייה המתגוררת בה, הפריפריות ייעלמו, הפקקים יצטמצמו, המשק יפרח, הכסף יזרום פנימה בצורה שמדינת ישראל אוהבת מכל, ייצוא (אחרי הכול אנחנו מייצאים סחורה, מידע ותכנים, ומכניסים פנימה דולרים) ועוד לא פחות חשוב, עשרות אלפי מפוטרי היי-טק שיש להם גישה לעולם המחשבים ימצאו שבגיל חמישים החיים רק מתחילים…

תראו, מה שאני אומר פה הוא די פשוט. אם המדינה שלנו, שאותה אני כל כך אוהב, תכשיר את אזרחיה לשלוט בתחום השיווק על הרשת, אז העתיד של המדינה שלנו יהיה יותר מבוסס.
היום המידע המועבר דרך הרשת הוא למעשה המידע הרלוונטי בעיני רבים. לשווק על הרשת זה למעשה להעביר מידע, לשלוט בהעברתו, בתכניו ובכך לנתב טראפיק. זה למעשה לשכנע גולשים, זה לגרום ליוזר שנכנס לך לאתר להכניס את היד לכיס ולהוציא כסף. אם הצלחת לעשות את זה, אתה למעשה הצלחת להסביר לו. הסברה זה שם המשחק. דעת קהל. הבנה. הנעה לפעולה. אם אתה מוכשר להצליח להוציא מגולש אינטרנטי כסף, אתה מוכשר לגרום לו להאמין במה שאתה מאמין. תתפלאו כמה זה קשה להוציא ממישהו כסף דרך הרשת, וכמה זה הרבה יותר פשוט לגרום לו ללחוץ על כפתור, או להצביע לסקר, או להאמין שמה שהוא רואה זה הנכון והמציאותי. אם כל "הנועם לנירים" למיניהם היו מחליטים להפסיק "לעשות לביתם" ולהתחיל לשמר את ביתם, הרשת היתה נכבשת בדיוק באופן שבו אנחנו כובשים אותה כשזה מדובר בכסף…

אז למה מדינת ישראל חייבת אנשי אינטרנט מהשורה הראשונה?
כי ברגע שאתה יודע לשווק, אתה יודע לנתב טראפיק. והיום, על הרשת, מי שיודע לנתב טראפיק הוא זה ששולט בכוח המידע או לייתר דיוק בחשיפתו.
אם נצליח להכשיר את אנשינו לחשוף את המידע הרלוונטי בפני הגולשים, נוכל להביא לידיעתם מידע שנכון לעכשיו, הם לא חשופים לו.

תגובות

18 תגובות לפוסט “מדינת ישראל חייבת אנשי שיווק אינטרנטיים מהשורה הראשונה”

  1. רן on 31 במאי, 2010 23:17

    כל הכבוד! מילים כדורבנות.
    בנוסף להיותכם אנשי שיווק מצויינים עם כושר נתינה רחב,ומוכנות אמיתית לתרום ולעזור
    אתם גם ציונים נלהבים!
    פוסט פשוט מצויין.

  2. אנדריי on 1 ביוני, 2010 0:04

    וואלה כול מילה זהב

  3. Tweets that mention מדינת ישראל חייבת אנשי שיווק אינטרנטיים מהשורה הראשונה : The Internet Pirates -- Topsy.com on 1 ביוני, 2010 0:20

    [...] This post was mentioned on Twitter by . said: [...]

  4. שחר on 1 ביוני, 2010 0:39

    יפה.
    אז בוא תמשיך את הפוסט הזה בפעולה מעשית ותרים דיון פתוח בנושא הסברה אינטרנטית ו/או חינוך אינטרנטי.
    שאנשים יבואו עם רעיונות, נתגבש לקבוצות עבודה ונזיז דברים.

    בעיה לדוגמא בחינוך היא קודם כל באוניברסיטאות והמכללות המובילות בהם יש סטודנטים רעבים להצלחה והכנסה והראש והזמן שלהם פתוח. הם פשוט לא מכירים את התחום ולא לומדים אותו בצורה מסודרת.

    אפשר לעשות את זה במתכונת של startup weekend אליו יגיעו גם מומחים לפלאש , וידאו וקופירייטינג. כך אפשר בצורה מרוכזת להרים סופרגרופ וקורים אז דברים מדהימים.

    יש לך את המייל שלי, אם אתה רוצה גם לעשות משהו בפועל אני בעניין.
    שחר

  5. Pirate on 1 ביוני, 2010 0:42

    אני אעשה במייל שלך שימוש. ואם לא, או אם אנחנו שקענו אל תוך העבודה שלא נגמרת, שלח לי מייל.
    אתה רוצה סדנאות? תקבל.
    אחת כבר הבטחנו ולא קיימנו, אבל בקרוב נתחיל לקיים כמה דברים שאנחנו עוד מחוייבים להם פה על הכתב.

    תודה על התגובה.

  6. י' קורן on 1 ביוני, 2010 8:51

    אז אתה מציע, בעצם, שאנחנו נשלוט בכל התקשורת, הטראפיק, והכסף?
    רגע, זה לא מה שהוביל מלכתחילה לאנטישמיות??

    וברצינות:
    נכון. אנחנו, הישראלים, מקטרים שהמדינה לא משקיעה ב"הסברה". לא לוקחת את המומחים הכי גדולים, משלמת להם מה שצריך כדי שיוציאו אותנו טוב בתקשורת בכל העולם.

    אבל אם הממשלה הייתה משלמת מיליונים לאסטרטג-על כזה, מיד היינו שומעים צעקות "שחיתות": איך המדינה משלמת מיליונים ליועץ שלא עושה שום דבר (הרי אם הוא יעשה את מלאכתו נכונה – התוצאה תהיה שלא ממש ירגישו את עבודתו).

    ולכן, ידיד הפיראט, אתה צודק – התשובה נמצאת כנראה למטה, בעם.
    "התקוממות עממית" למען המדינה שלנו.
    מי מתגייס?

  7. Pirate on 1 ביוני, 2010 9:09

    אני לא חושב שמישהו מאיתנו צריך לדעת כמה כסף, ועל מה עובד אותו "אסטרטג-על". זה ממש לא מעניין. יש כל כך הרבה דברים שהממשלה שלנו מוציאה עליהם כסף, ואין לנו שמץ של מושג מהם.
    שזה ישאר באותו תחום.
    תראה איזו חוסר חוכמה יש פה במדינה הזו.
    ארדואן, שמן הרגע הראשון כינינו אותו מוסלמי קיצוני (נניח שהוא כזה, לא שווה לקרב אותו אלינו ולא להשמיץ?) רצה להיות זה שיסגור את ההסכם בין ישראל לפלסטינים.
    בא ביבי, האיש החכם הזה, וגרם לו להבין שאין עם מי לדבר. במקום להגיד לו: בוא חביבי, בוא, תנסה לשכנע אותם איתנו, הרי כולנו יודעים שהוא היה מתייאש מהם בדיוק כמו שכל אחד אחר התייאש. אז כבר
    איבדנו אוזן קשבת והבאנו על עצמנו דעה של מישהו שגם ככה חיכה לרגע שבו הוא יוכל להיכנס בנו.
    אחר כך בא דני איילון, שצריך לבדוק את מינון הסרטונין שלו במוח, והביא ספה נמוכה לשגריר. לא רק שהוא עשה את זה, הוא גם יצא אח"כ לתקשורת ואמר "שילמדו".
    כשנשיא ברזיל בא לארץ, החוליגאן ליברמן אמר שהוא לא נפגש בו כי הוא ניפגש לפני כן עם נשיא אירן. (ראבק, מי אתה, מי מי מי, מי אתה שאתה תחליט דבר כזה. אתה פיון, בורג במערכת, מי אתה שתגיד שאתה לא פוגש אותו!)
    נשיא ברזיל נפגע, הלך וסגר עם טורקיה שנפגעה דיל, ויחד מתוך אגו ושאר חארטות, הם יושבים לנו על הראש.
    מכאן באה אותה ספינה מטופשת, ששבועות היה לנו להיערך איך להציג לעולם את המצב והעניין בצורה נכונה. וכלום. שוב פעם אותו איילון לא מאוזן הביע את דעתו "שחייבים לעלות לספינה ולכבוש אותה".
    בקיצור, בשנה וחצי, ישראל טורקיה התנפצו.
    פעם, בשנות השיבעים, היה ניתן לנסוע לאירן. זה היה עניין של מה בכך.
    בעוד עשרים שנה, לך ספר לילדים שלך איזה צחוקים היית עושה בקלאבים שלהם, ואיך הכול היה כלול, רק דבר אחד לא היה כלול, השכל.

  8. אביתר on 1 ביוני, 2010 9:10

    1. סחטיין על האבחנות – מה שכתבת על "הפעולה התקשורתית" כל מילה בסלע

    2. גם אתה נורא תתקשה להסביר את הפעולה הגאונית מאתמול בבוקר. מי כמוך יודע – לא כל מוצר אפשר למכור, את הפעולה הזאת אי אפשר למכור אפילו לך :-(

    3. דבר עם אבי בניהו – אני לא צוחק.

  9. אביתר on 1 ביוני, 2010 10:08

    תיקון טעות, פיראט יקר ,התיחחסת כנראה בטעות לדני יתום שהוא מהאנשים השקולים והמתונים בארץ – כנראה התכוונת לדני איילון סגן שר החוץ.

    דני דיכאון – כ"כ עצוב שבא לבכות. עוד משהו תקשורתי – הראשון שיוצא לתקשורת ביום עימות עם טורקיה זה הבן אדם שהכי מזוהה נגדם (מאז סיפור השגריר). בשביל להבין את זה לא צריך להיות אפיליאט ,אפילו הבן שלי בן ארבע מבין שזה לא חכם.

  10. Pirate on 1 ביוני, 2010 11:05

    אביתר צודק בכל מילה, הדג נחש בדיוק ניגנו לי את "אז מה אם השכן שלי הוא דני יתום" (התפלק לי)

  11. יגאל on 1 ביוני, 2010 12:19

    אני יודע שזה מאוד מרגיז אני בעצמי ממש עצבני על כל העניין אבל אני מאמין לגבי כל מה שאמרת שלדבר, לכתוב ולהוציא קיטור זה נחמד אבל לא מביא לשום תוצאות ואם באמת משהו מפריע אז לקום ולעשות מעשה כלשהו
    אני חושב שפעולה זה הדבר האמיתי היחיד שאפשר לעשות, אני אומר את זה לא בגלל שאני חושב שלא צריך לדבר על זה אלא בגלל שאני חושב שלא צריך רק לדבר על זה

    אני שומע כל הזמן כל מיני פרשנים ומנחים בטלוויזיה וברדיו שאומרים שהמדינה צריכה לעשות ככה ולעשות ככה
    הכל טוב ויפה אבל בשורה תחתונה הם לא עוזרים לשיפור המצב אפילו במילימטר קדימה, בא לי לצעוק להם דרך הטלוויזיה אז תעשה משהו, שעה וחצי אתה מדבר ומדבר, למה שלא תרוץ לכנסת, תיזום פעולה, הפגנה, מחאה, לא יודע, משהו!! אנחנו צריכים אנשים כמוך שאם היו בכנסת כנראה הדברים היו נראים אחרת

    תראה את שלי יחימוביץ', היא לוחמנית לא קטנה אבל היא לא רק מדברת, היא קיבלה החלטה שהיא רוצה לשנות ולא רק לדבר על זה אז היא רצה לכנסת, נבחרה ועכשיו כל הזמן אני שומע על הצעות חוק למיניהם שהיא יוזמת ומנסה ליצור שינוי, אז כל הכבוד לה וכל הכבוד לכל אלה שקמים ומחליטים לעשות

    מעבר לכך אני חושב שאתה צודק במיליון אחוזים, נחוץ כאן שינוי תפיסה לגבי התקשורת, האינטרנט ושיווק מדינת ישראל בכלל, אבל מי שיושב על השאלטר הוא איש צבא שכמו שנראה לא מבין דבר וחצי דבר בעבודת הסברה/שיווק/הנדסת דעת קהל

    נ.ב – אני לא אוהב את הרעיון של להשתלט על האינטרנט ועל התעבורה כי אז זה יצדיק את כל מה שהאנטישמים אומרים שהיהודים מנסים להשתלט על העולם וכל החרטא הזה…

  12. מוטי on 1 ביוני, 2010 15:51

    פיראט ניסחת את זה בצורה הכי טובה שיש.
    זה כ"כ מרגיז איך מראים שהצד שלנו הוא האלים שהתקיף "אוניית פעילי שלום".

    אנחנו יודעים להילחם צבאית, אבל תקשורתית אנחנו אפסים ברמות מטורפות.

  13. שגיא on 1 ביוני, 2010 20:51

    אני מאמין שצריך להקים גוף אינטרנטי חזק, הכולל בתוכו גם אנשי אבטחת מידע, והאקרים טובים.

    אם אתם מרימים דבר כזה, יש לכם אותי, בתור מעצב, וובמסטר, ועוד ראש קריאטיבי!
    אני רק מחכה לדבר כזה שיקרה, ואני מוכן לעזור בהרמת המיזם.
    u know my number

  14. ליאור ברקן on 2 ביוני, 2010 9:09

    התחלתי לקרוא את הבלוג הזה לאחרונה ואני חייב להודות שהוא אחד המרתקים והמרעננים יותר שיוצא לי לקרוא בתקופה האחרונה אז קודם כל – כל הכבוד, תמשיך ככה!

    בקשר להסברה, אני מחזיק בדיעה שהיא מאוד דומה לשלך ורק תמיד מחזיק לידה גם כוכבית שהיא קצת בעיייתית – הסברה היא לא רק טיפול נקודתי במקרה שעולה, אלא גם מיתוג ויצירת תדמית לאורך זמן באמצעי התקשורת וכמו כן גם שימוש באמצעי המדיה בצורה אסטרטגית בכדי לתמוך מראש במהלך מדיני.

    אני מסכים שבצורה נקודתית זה תמיד נראה כאילו הטיפול הוא לאט מדי ומאוחר מדי ומצד שני צריך לבדוק את התוצאות לאורך זמן ובראי ההיסטוריה ולא להניח שעצם כך שההסברה הוזנחה במשך שנים אומר בהכרח שגם בשנתיים עד חמש האחרונות הוא מוזנח (ולא אני לא עובד במערך הסברה של אף אחד כרגע).

    אני דווקא לא רץ לסקול את דני איילון וגם לא את ליברמן. בגדול לאורך הזמן, המהלכים שהם ביצעו נשאו פירות שאתם לא רואים על פני השטח. זה אמנם נראה כאילו אנחנו מאבדים את אומת ה"הכל כלול" שמתחילה לחנך את ילדיה ואנשיה לשנוא אותנו. מצד שני, אתה לא מצפה שנמשיך לקבל התנהגות תוקפנית הן ברמת ההצהרות הפוליטיות של מנהיגיה, והן ברמת החינוך (שם זה אפילו יותר מסוכן) של ילדיהם ואפילו ניתן להם ציון לשבח ומתנות על כך.

    עם זאת ולמרות הכל, אני מסכים שזה צריך להיעשות בצורה יותר מקצועית. אם אתם צריכים אותי לטובת המטרה, דבר איתי, יש לך את המייל.

  15. ben@israel on 7 ביוני, 2010 12:16

    המצב בישראל נראה לי מוזר, אחרי 3 שנים בשוק, חברות מסוימות עדיין נקראים start up

  16. Pirate on 7 ביוני, 2010 22:09

    מה קשור?

  17. jack on 9 ביוני, 2010 13:25

    בלוג מרתק

  18. לירן on 22 בספטמבר, 2011 0:10

    אני מסכים איתך שיש אינטרס למדינה שנצמיח פה מומחי שיווק באינטרנט, אבל למה לעצור רק בתור אפיליאייטס?
    למה לא לעודד הקמת חברות רווחיות שנותנות את השירות מא' ועד ת'? במוצרים דיגטליים בוודאי אין סיבה שזה לא יקרה. במוצרים שיש בהם צורך במשלוח מה הבעיה שתהיה חברה שתדאג פשוט לשילוח?

    אני לא אומר שזה פשוט, אבל זה הכיוון שצריך לשאוף אליו

השארת תגובה