בובליל Vs שיפרא : The Internet Pirates

בובליל Vs שיפרא

1

אנחנו כבר הרבה זמן שואלים את עצמנו אם לדבר על זה או לא. אולי זה הפחד האמיתי שבנו מהחולשה האמיתית של המדינה שלנו מול הפשע הגואה בה, ואולי זה פשוט הביצה הקטנה שבה אנו חיים. בשורה התחתונה, למרות היותנו מאחורי מסכות, אנו עדיין חוששים.

בסופ"ש האחרון מצאנו את עצמנו יושבים בארוחת שישי, בה הבנו שאנשים -לרוב- מקבלים את המציאות כפי שהיא מוצגת להם, ולא כפי שהיא… וכן, ישנו הבדל תהומי.

כשמישהי סביב שולחן השישי מספרת שאסאי ברי זה בריא, והיא יודעת את זה, ומאמינה בזה, כי… שימו לב לזה… "היא חקרה על הרשת, וחיפשה בגוגל שהציג לה עשרות בלוגים בעניין שכתוב שם שזה בריא מאוד", אז אנחנו, אני והפיראטית מחייכים אחד לשניה ונושכים את הלשון.

זה מופיע בחיים שלנו בכל כך הרבה דוגמאות, אבל הדוגמה שאנחנו הכי רוצים להציג פה עכשיו, וזו שגרמה לנו לחשוב האם לחשוף אותה או לא היא: "תוכנית האח הגדול".

בובליל Vs שיפרא

המדינה שלנו היתה שקועה כל כך עמוק בריב ארוך השנים בין אשכנזים למזרחים, שאף אחד לא שם לב מה מתרחש מתחת לפני השטח. אנשים כל כך מאמינים ל"פורטל" ל"בלוג" הזה שנקרא ערוץ 2, שכמו אותה אחת שמאמינה לבלוגים, ככה כולנו, "ראינו את זה בטלוויזיה, זה אמיתי".
מתחת לפני השטח זה לא היה "הבובליליזם" שהצטייר כברברי בעיני מצביעי שפירא ושהיה צריך להדאיג אותם, אלא האברג'יליזם, או המולנריזם.
אתם מבינים, בשעה שאנחנו, כולנו היינו בטירוף מי יינצח ומי יפסיד, מכונות ההימורים פעלו… האברג'ליזים או המולנריזם עשו על כולנו בלק-האט אפיליאייט…
ערוץ 2 אינו מפרסם את זה וההפקה של האח הגדול, המודעת לעניין יש לאמר, משתיקה את מה שאנחנו מביאים פה, אבל זו השיחה שמתנהלת מתחת לפני השטח ואף אחד לא רוצה להוציא אותה החוצה מסיבה פשוטה, שניה לאחר שתקראו את העניין שלשמו אני כותב את מה שאני כותב, תאבד התוכנית מכוחה.
אתם מבינים, אנחנו הישראלים, נפלנו שולל להאמין שמה שאנחנו צופים בו הוא יותר מתוכנית טלוויזיה. לרגע הרגשנו שמה שאנחנו צופים בו הוא סגירת חשבון ישן בין מזרחים לאשכנזים. שזו מלחמה על "הבית", על הצביון, על אופיינו.
כן הדבר הזה שנקרא גזע כל כך חזק מאיתנו, שכנראה שהוא מושרש בדמנו "היהודי" והאח הגדול, מבלי להתכוון, או עם הרבה כוונה, ניגן לנו על המיתר השחוק והצורם הזה באופן שהעיר את כל השכונה. השד העדתי לא יצא מהבקבוק, הוא פשוט ניתץ אותו ופרץ כמו השד הירקרק ההוא בסרט גוסט באסטרז. המדינה שלנו עמדה מול הטלוויזיה מהופנטת וציפתה שהאח הגדול, שהחליט עבור 20 אנשים במשך שלושה חודשים, יחליטו גם עבור שאר המדינה מהו צביונה ואופיה. לאן אנחנו הולכים, לכאן, או לשם…
אלא שכשאתה מהופנט, והמבט שלך תקוע בכיוון אחד, אתה לרוב חשוף. וכשאתה חשוף, ניתן לעשות עליך כל מיני מניפולציות.
גבירותי ורבותי, הרשו לי לכתוב לכם פה את האמת. שפרה לא נצחה את בובליל. זה האברג'יל או המולנר שנצחו אותו.
אתם מבינים, בשעה שאנחנו חשבנו שמתנהל מולנו קרב אדיאולוגי/עדתי על המסך, התנהל למעשה קרב אחר לגמרי מאחוריו.
כסף.
"כן כן, המילה הקטנה הזו, בעלת שלוש האותיות, היא היא מה שאנו באמת, והיא היא הצביון ואופי האמיתי שלנו.
המפיות, בין אם זה האברג'ילים, המולנרים, האלפרונים או כל משפחת פשע אחר, קיבלו "בטים" (בטים זו המילה שנוהגים להשתמש בה כשמתכוונים להימור והיא מובאת מלועזית Bet) במשך כל חודשי התוכנית כשההימור, "הבט" הוא על מי שינצח בסופה של התוכנית. מי ייקח את הפרס, את המיליון…
נו, אז מה אתה חושבים? על מי כולם הימרו? נכון, על בובליל. וכשאותם מקבלי הימורים ראו שכל ההימורים הולכים על אותו בובליל, מה הם עשו? נכון, הם קנו מעל ל- 400,000 הודעות טקסט והטו את הניצחון לשפרה בכדי להרוויח את כל כספי ההימורים שניתנו על כך שבובליל ינצח.
כמה פשוט, כמה מתחת לאף, כמה קל. במדינה כל כך קטנה זה קל, בארה"ב זה בלתי אפשרי.
עכשיו אתם יכולים להגיד: "אבל איך הם ידעו כמה הודעות לקנות?" ואני אשיב לכם שאתם כנראה באמת נאיבים אם אתם חושבים שבנקים של משפחות פשע העוסקות בהימורים לא יודעים לחשב על הסנט מה אחוז ההסתברות לנצחון, ומעבר לכך, למצוא איזה כבש מתולתל וחמוד שעובד בסלקום/אורנג'/פלאפון שיעביר להם את הנתונים בזמן אמת.
אם תקשו עלי ותבקשו לדעת איך אני יודע את זה, אני אגיד שגונבה שמועה לאוזניי ובה נאמר שמישהו התבקש לרכוש 5000 הודעות ונאמר לו לשים את ההימור שלו על שפרה ובכך ישלש את ההשקעה. אני לא אוסיף יותר.

אין פה שום דבר שונה מכל מה -שאתם ואנחנו- עושים על הרשת. המניפולציות שלנו זהות. בשורה התחתונה, היוזר מקבל את שלו. הוא קנה SMS בשביל להרגיש שהוא בעניין הגדול הזה של המדינה. הוא קנה אסאי ברי בשביל להרגיש בריא יותר. הוא קיבל את התמורה, שאחרי הכול, היא החוויה.

האם אני צודק?

לא צודק?

הכול ברמת המצפון האישי?

אם נשאל את עצמנו את השאלות הללו, לעולם לא נקבל תשובה אמיתית וכנה.

אבל אם נשאל את עצמנו האם זה ישר, האם זה עם אינטגרטי עסקי אמיתי והגון, פה תתקבל תשובה. הבעיה היא שלרוב אנחנו לא שואלים את עצמנו בשאלות הנכונות, בכדי לא לקבל את התשובות שעמוק עמוק בתוך תוכנו, אנחנו יודעים את התשובה להן…

-דעה אישית-
כשיעבור מספיק זמן, ועולם האפיליאייטינג יגדל, ככה יהיה קשה יותר ויותר להיכנס לתחום. מי שיצליח לשרוד בתחום הזה הוא מי שיעניק -ערך נוסף אמיתי- לצרכנים שלהם הוא משווק. מי שיבנה לעצמו שם הגון וישר, מי שידע לפעול בתחומי אינטגרטי בריאים.
נכון, אפשר לדפוק קופה על תוכנית אחת של "האח הגדול" אבל אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן בדיוק כשם שאי אפשר למכור לכולם אסאי ברי בידיעה שזה חארטה ושזה לא עובד ולהתפלא שהמכירות יורדות. אנשים מחפשים קיצורי דרך. כסף מהיר. כסף לשם כסף. לדעתנו, מי שיחשוב איך הוא תורם לקהילה שלו, יבנה ביחד איתה. כשם שהקהילה שלך ניראת, ככה אתה. ולא, זה לא משנה אם אתה חי בארמון זהב, אם בסוף היום אתה לא יכול לצאת מהבית לטיול רגלי בשכונה שלך.

פיראט אינטרנטי

תגובות

14 תגובות לפוסט “בובליל Vs שיפרא”

  1. אנדריי on 2 באוגוסט, 2009 13:15

    שלום פיראטים פוסט מגניב לאללה
    אני אישית לא אוהב לצפות בטלוויזיה כי אני מחשיב את זה לבזבוז זמן
    אבל האח הגדול זה באמת גאוני מי שיצר את זה
    תודה על הפוסט המגניב
    ושיהיה הרבה בהצלחה
    תהנו והמשך יום נעים
    אנדריי:-)

  2. אבא עשיר on 2 באוגוסט, 2009 15:17

    עכשיו אתה מבין למה התכוונתי שהכל משחק של רגשות…

    בטח שזה עובד על ישראלים, למה פה כל אחד עם אגו בשמים
    וחושב שהוא האיינשטיין הבא,

    אלא,

    שאתה מסתובב בדרום אמריקה ורואה את העדר הזה שנקרא ישראלים,
    ואתה מבין שאתה חי עם הבא-בתור-שבא-לעשות-עליך-את-המכה,

    יופי, תתחילו לשנות.

  3. יגאל on 2 באוגוסט, 2009 17:03

    לא יודע מה להגיד לך על הפוסט הזה, קשה לי מאוד להאמין שהכול קונספירציה אחת גדולה ושעוד ההפקה יודעת על כך

    בת דודה שלי ובעלה האמריקאי כשבאו לכאן לביקור סיפרו לנו על איזו קבוצה אחת שנקראת קבוצת לינדנברג או משהו כזה.. שהיא קבוצה סודית שמורכבת מהאנשים הכי חזקים בעולם ההון ושפעם אחת בשנה נפגשת במקום סודי כדי להחליט החלטות שמשפיעות על כולנו, (דרך אגב, אח"כ גם הייתה כתבה על זה ב-ynet)

    מה להגיד לך??? לא קונה את זה, נשמע לי שטויות במיץ עגבניות (הקבוצה הזאת, לא הפוסט) אני באופן כללי לא נוטה להאמין בתאוריות קונספירציה כזאת או אחרת ולכן מאוד קשה לי להאמין למה שאתה כותב כאן, יכול להיות שאני נאיבי, יכול להיות, אבל בלי הוכחה לגיטימית ולא שמעתי שמועה ממישהו, אני פשוט לא מאמין

    אני יודע, אתה יכול לטעון שזה מאוד מאוד קל לעבוד על כולנו וזה מאוד קל לשלם לאיזה ילד מתולתל מהחברה הסלולרית שיעדכן אותך במידע פנימי, נכון זה באמת יכול להיות, אבל זה לא אומר שזה קורה, לא כל פעם שיש אפשרות לנוכלות אז בהכרח תהיה נוכלות, אם זה יהיה ככה, או צורת המחשבה שלנו שזה ככה, איך נוכל לחיות?? אתה תסתובב כל הזמן בפראנויות, הרי הכול, ממש הכול יכול להיפרץ להיגנב, להיות קורבן של שרלטנים, נוכלים או עבריינים, והמציאות דווקא אומרת שלא כך הדבר…
    אני יודע, יש המון בעיות במדינה הזאת אבל זה לא אומר שהכול שחור בדיוק כמו שלא כל מה ששומעים או רואים בטלוויזיה הוא נכון או מדויק או אמיתי

  4. שיווק באינטרנט עם המיליונר בפיג'מה on 2 באוגוסט, 2009 18:13

    יגאל,

    אתה טועה. שירתת בצבא – השיעור הכי חשוב שלמדתי בצבא זה שיש כזה דבר תיאוריות קונספירציה, ושכל דבר מתנהל מתחת לפני השטח!

    מה שכן, צריך להיות מודעים לעובדה, אבל לא לתת לעובדה הזו לנהל לנו את החיים. בסופו של דבר כל אנשי המזימות הללו הם בינוניים, שניזונים מהחלשים. אני מאמין שהחזקים באממת הם האנשים האמינים והישרים.

    פיראטים, פוסט מעולה! חוץ מהזלזול באסאי. אכלתי אסאי אמיתי בברזיל, וזה באמת טעים ובריא. הבעייה היחידה שזה לא מרזה כמו שאומרים, זה בריא בגלל דברים אחרים. מה שכן, עם משלבים אכילת אסאי עם ספורט זה כן מרזה, יותר מאשר ספורט בלי אסאי.

    אה, ועוד דבר אחד על אסאי…. זה ממכר וקשה להגמל! (באמת ממכר, לא בצחוק!)

    צ'או.

  5. He - Imcouple on 2 באוגוסט, 2009 18:19

    חשבתי אם לרשום את זה או לא, אבל באמת שהכל מכור.
    העיתונות, הטלוויזיה, הרדיו וכל אמצעי מדיה אחר.

    אם קיים מקום לקומבינה יהיה כבר האחד שימצא איך עושים אותה, גם אם זה בקטן שאף אחד לא ישים לב.

  6. יגאל on 2 באוגוסט, 2009 19:07

    קונספירציה זה אף פעם לא קטן, בגלל זה זה נקרא ככה, כי המון אנשים חייבים להיות מעורבים בזה

    אבא עשיר, אני מכיר את הצבא מקדימה מאחורה מלמעלה ולמטה, זה לא חדש שהכול פרוטקציות, אבל שוב פעם, יש הבדל מהותי בין קונספירציה לפרוטקציה, מה גם שברור שתמיד יהיה מי שינצל את המצב כשיש אפשרות לתחמן, אבל זה לא כך, וזו דעתי, חוץ מזה שלא אמרתי שזה לא נכון מה שכתוב בפוסט אלא שקשה לי להאמין ללא הוכחות, בייחוד כשעל מנת שזה יקרה יהיו חייבים להיות מעורבים עשרות אנשים, אתה רוצה תאמין ושיהיה לך לבריאות אבל אתה טועה אם אתה לא חושב שתהיה לזה שום השפעה על החיים שלך.

    אישית אני חושב ש-90 אחוזים מהאנשים הם אנשים טובים בייסודם שרוצים להתפרנס בכבוד ולחזור הביתה בערב ובשקט לשבת לראות טלוויזיה ולהיות עם המשפחה ו-10 אחוזים נוכלים, עבריינים, פושעים וכדומה…
    טוב אולי הגזמתי עם ה-10 אחוזים, זה אומר ש-700 אלף ישראלים מקומם בבית הסוהר חחח

    נ.ב – אבא עשיר, לאוכמניות יש אותו אפקט כמו לשזיפים ואם אתה אוכל אותם כל היום אז גם אם אתה תשב ותגרבץ כל היום מול הטלוויזיה אתה תרזה מהסיבה הפשוטה ששעה אתה תראה טלוויזיה ושעה בשירותים, שעה טלוויזיה, שעה שירותים :-)

  7. אבא עשיר on 2 באוגוסט, 2009 20:04

    יגאל, שתית משהו? אתה לא פינס אז אני לא בטוח אם זה היה וודקה,
    אתה לא שם לב למי אתה עונה?

    יגאל (פינס), בחייאת, יש לי חבר טוב מברזיל שמגיל אפס מכיר את האסאי (הבן אדם כבר מעל ל-30) הוא כמעט התפחלץ כשהוא ראה מה עשו מהפרי הזה,
    אבל סבבה, את מי זה מעניין כשעושים כסף…

  8. שיווק באינטרנט עם המיליונר בפיג'מה on 2 באוגוסט, 2009 20:32

    כמה אירוני שדווקא בפוסט הזה הגזענות יוצאת מפיך…

  9. Pirate on 2 באוגוסט, 2009 21:06

    אנא מכם, בלי ריבים.
    הפוסט הזה לא נכתב בכדי לעורר ריבים, או להגיד שאסאי ברי לא שווה שיט כשמדובר בדיאטות.
    הפוסט הזה נכתב בכדי שכולנו נבין שכשאנחנו משווקים משהו, אנחנו אחראים לו, ולאלה שרוכשים אותו.
    אם נוח לנו לכתוב כמה קשקושים בכדי שאנשים יאמינו וירכשו את המוצר שלנו, אנחנו צריכים לדעת שאנחנו אחראים על דעת הקהל. ולדעת שאתה אחראי על דעת קהל כשאתה משווק משהו קקיוני שאתה לא מאמין בו, זה בעיני, חוסר אחריות.

    על זה נכתב כל הפוסט הזה.

  10. אבא עשיר on 2 באוגוסט, 2009 21:29

    אתה יודע מה, גבר בוא ניקח את זה צעד אחד קדימה, במידה ואתה מוכן,
    דבר ראשון, נפגעת, ואני מצטער, זו לא היית הכוונה,
    (כל ידידי יוצאי חבר העמים מתלוצצים בעצמם על הנושא,
    לא חשבתי אי פעם שזה יכול להיות אישיו, אבל אם נפגעת,
    אז קבל התנצלות כנה, ממי שסבתא שלו הגיע מאודסה ועוד שלושת רבעי משפחה מאוקראינה וליטא),
    דבר שני, אם אנחנו כאן כבר רוצים לעשות התפתחות (אישית), תבוא תגיד מה מפריע לך, ממה נפגעת,
    אני גם לומד את התהליך הזה והוא מאוד עוצמתי,
    אפשר לקחת וללמוד ממנו, במקום סתם להיכנס להאשמות,

  11. יגאל on 2 באוגוסט, 2009 21:55

    חחח ככה זה כשאתה עדיין במשרד אחרי 8 בערב…

    כן התגובה שלי היתה ליגאל ולא לאבא עשיר, אופפפ איך נמאס לי מכול הכינויים האלה, יאללה תגיד מה השם שלך ונגמור עניין אם לא אני מהיום מתחיל לקרוא לעצמי אופטימוס פריים חחח :-)

    ולגבי מה שאמרת, אבא עשיר, האמת היא וזאת אמת שהרוסים באמת שותים הרבה, מצד שני גם האנגלים והאירים, אבל לחשוב שאם מישהו ממוצא רוסי הוא אוטומטית שותה הרבה זאת הגזענות, זה כמו לחשוב שאם מישהו הוא שחור אז הוא גם יודע לשחק כדורסל טוב

    לילה טוב חברים

  12. IMCouple - She on 2 באוגוסט, 2009 22:29

    הי פיראט,

    רשמת ש: "אם נוח לנו לכתוב כמה קשקושים בכדי שאנשים יאמינו וירכשו את המוצר שלנו, אנחנו צריכים לדעת שאנחנו אחראים על דעת הקהל. ולדעת שאתה אחראי על דעת קהל כשאתה משווק משהו קיקיוני שאתה לא מאמין בו, זה בעיני, חוסר אחריות."

    האם אתם רוכשים את המוצרים שאתם משווקים (אם זה לדוגמא איבוק) ובודקים אם המוצר באמת לא קיקיוני? כי אחרת אני לא חושבת שיש דרך באמת לדעת. בשביל זה גם קיימת ההבטחה להחזר כספי

    אנחנו בוחרים את המוצרים שאנחנו נשווק לפי מה שבעל המוצר מציע, ועל פי עמוד המכירה שלו אנחנו מחליטים האם המוצר מספק באמת את מה שהקונה עשוי לחפש. אם האתר נראה לא אמין אנחנו לא משווקים את המוצר.

    לא נראה לי שניתן תמיד להאמין במה שאתה משווק …

  13. Pirate on 3 באוגוסט, 2009 0:54

    היי "SHE"
    שמעי, אני לא יודע איך להגיד לך את זה, אבל אנחנו מעולם לא שיווקנו מוצר שלא רכשנו או בדקנו את תוכנו. מעולם לא. טוב האמת, אולי בתקופה הראשונה של ימי האפיליאייט שלנו, אז כשלא היה לנו גרוש לעצמנו.
    אני חייב להגיד לך שזה עושה את העבודה הרבה יותר קלה, לרכוש את המוצר, לקרוא אותו או להשתמש בו ואז לספר לאחרים כמה הוא טוב או אפילו, שיט… תאמיני או לא, לכתוב על מוצר שהוא שיט, ולמצוא מוצר יותר טוב ולשווק אותו, זו אחת הדרכים היותר טובות לשיווק.

    צ'או אחותנו,

    פיראט

  14. משחק האח הגדול on 12 באוקטובר, 2009 18:07

    ואני עשיתי מזה קצת כסף

    http://www.bublilnegedshifra.com/
    http://www.shifranegedbublil.com/

    שני דומיינים שני משחקים שני דפי שחקו שוב עם כפתור במיקום רנדומלי מוקף במודעות אדוורדס. להבא אני יודע שצריך לאסוף מיילים

השארת תגובה